Pages

Wednesday, May 23, 2012

Upset.upset...upset.......

Assalammualaikum...

Sayu sangat hati aku malam nie.. 
bila barang-barang yang aku sayang hilang
aku rasa macam nyawa aku yang ditarik
kalau nak dikira..
memang tak terkira...
kadang-kadang aku terfikir
kenapa tuhan menguji aku sebegini..
orang yang aku sayang tak pernah kekal bersama aku
barang yang bernilai pada diri aku
tak pernah terus menjadi milik aku
adakah pada masa akan datang juga aku akan terus kehilangan dan akan kehilangan?

tapi aku yakin setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya..
walaupun aku meratapi dengan linangan airmata sekalipun
aku tidak akan dapat memiliki 
sekiranya itu bukan ditakdirkan untuk aku
biarlah aku hilang harta dunia..
asalkan aku tidak hilang harta akhirat..
aku tidak hilang keluarga..
dan aku tidak hilang si dia yang hadir mewarnai hidup aku kini
walaupun mungkin selalu terguris dengan sikap
dan tingkah laku aku,
aku harapkan si dia selalu dilindungi Allah...
dan tahu apa pun yang keluar dari mulut ini
baik atau buruk
manis atau pahit
aku tetap menyayanginya lebih dari aku mengasihi diri aku sendiri...

copy dari wall papa :)

terima kasih..
walaupun aku sedih dengan kehilangan barang yang aku sayang,
aku sapu dan hapuskan semua kesedihan itu
kerana aku yakin
si dia boleh menghilangkan segala kesedihan itu dengan
segala kebahagiaan dan kasih sayang yang si dia curahkan pada aku...

2 comments:

  1. da2 xnk sedih2....ape yg b'laku ada hikmanya...be happy dgn org t'syg....miss u so much....

    ReplyDelete
  2. thanks syg di atas nasihat tu... insyaAllah.. akak rindu ilah jgk....

    ReplyDelete