Pages

Sunday, May 20, 2012

Di sebalik lagu KENANGAN SEMALAM

Assalammualaikum..

Aku pernah tanya pada seseorang lagu kegemaran dia.
And dia cakap dia suka lagu "KENANGAN SEMALAM"
nyanyian OLAN..
Hari nie sambil aku duduk-duduk aku dengar lagu tu and hayati bait-bait lirik
dan aku rasakan lagu tu ada kaitan dengan kisah hidup dia sebelum nie..
Mungkinkah?
Atau hanya mainan perasaan aku?
Tapi apa yang aku rasa, apa yang terdetik di hati aku,
sedikit sebanyak adalah anugerah kepada aku yang
tuhan berikan
Kerana kadang-kadang itulah petunjuk buat aku...

Kalau benar lagu nie sedikit sebanyak berkaitan dengan kisah hidup dia dulu,
aku tumpang simpati..
Memang susah untuk melupakan seseorang yang pernah hadir dalam hati kan?
Apatah lagi seseorang itu telah bergelar lebih dari seorang kekasih...
Kenapalah hati nie tiba-tiba jadi sayu..

Oh kenangan...kenangan mengusik jiwa..ku terhempas..
Jauh di sudut mata..jiwa kian terpisah...
Makin sengsara..

Oh sesalan...sesalan datang meragut...hati pedih....
Tak mungkin dapat dilupa
Segala yang kita bina hancur akhirnya.....

Sampai masa ku teringat, segala pahit menikam rasa..
Hening semalam ku di pusara..cinta airmata

Oh semalam ku terbenam..di lubuk asmaraku...
Yang jauh ku kembara..Jauh perjalanan...Jauh destinasiku..
Namun tidak kesampaian..Ke arah tujuanku..

Sampai masa ku teringat..segala pahit menikam rasa...
Hening semalaman ku dipusara..cinta airmata...

Mendalam sangat maksud di sebalik lagu nie.. 
Kalaulah aku mampu menggantikan dia..
Kalaulah aku menjadi seperti dia...
Kalaulah aku mendapat kasih sayang seperti dia...
Kalaulah aku disayangi seperti dia..
Kalaulah aku diperlukan seperti dia...

No comments:

Post a Comment