Pages

Thursday, March 17, 2011

Untuk yang putus cinta

Angin menyapa telinga
seolah hembusan nafasmu
mengatakan kau Cinta padaku
Hujan menitis ke bumi
seolah airmatamu
merayu supaya aku jangan tinggalkanmu

Kini semua itu hanya kenangan
kau tetap pergi
tanpa kata
ke mana pergi rayuanmu dulu
ke mana hilang kasih sayangmu dulu
ke mana hilang cinta kau lafazkan dulu
ke mana hilang janji dan sumpah setia mu

Begitu rapuh cinta yang kau lafazkan
hanya kerana seorang insan 
yang baru hadir dalam hidupmu
Teganya engkau meninggalkan aku
Teganya engkau membiarkan aku
tenggelam dalam janji-janji mu
Karam dalam sumpah setiamu


tergamaknya engkau
Menabur duri di dalam hati aku
Menabur racun di atas kesetiaanku
Menabur sembilu pada cintaku

Pergilah kenangan
Hapuskan ingatanku pada dirinya
Kini aku berdiri
Untuk meneruskan perjuangan
mencari cinta sejati
lebih murni dan suci
dari mu yang hanya pandai menabur janji...


No comments:

Post a Comment