Pages

Sunday, March 20, 2011

Hiduplah dengan kekuatan

Aku tahu bila kita jatuh cinta kita akan rasakan bahawa cinta kita itu yang akan kekal untuk kita selamanya. Tapi kita silap. Aku pernah bercinta dulu. Bertahun aku bercinta. Dan aku rasakan aku dengan dia akan kekal selamanya. Aku rasakan dia akan jadi suami aku. Tapi yang berlaku adalah sebaliknya. Cinta aku putus di tengah jalan walaupun aku dan dia telah berjumpa keluarga masing-masing. Setelah bertahun aku hidup sendiri, Dan kini aku bertemu cinta baru. Dah bertahun aku bersama. Aku juga merasakan cinta kami akan kekal smpai bila-bila. Tapi adakah apa yang aku rasakan adalah benar? Adakah cinta kali ini akan kekal buat selamanya?

Walau apa pun yang berlaku, janganlah kita lupa apa setiap apa yang terjadi ada hikmah disebaliknya. Mungkin aku tidak ditakdirkan bersamanya kerana aku akan menemui dengan insan yang mampu menjaga aku dengan sebaik yang mungkin. Mungkin aku tidak ditakdirkan bersamanya kerana aku akan menemui insan yang mampu membimbing aku seadanya.

Jadi aku tidak perlu meraung seandainya cinta aku kecundang di tengah jalan. Aku hanya akan menjaga cinta yang aku miliki sebaik mungkin.Tapi seandainya takdir masih tidak menyebelahi, mungkin ada hikmah disebaliknya. Tak ada manusia yang tidak akan menitiskan airmata kehilangan cinta, tapi percaya dengan setiap kejadian yang berlaku pasti ada hikmah adalah satu kemestian. 

Jadi jangan kamu jatuh bila kamu ditinggalkan. Jangan kamu menangis bila kamu diabaikan. Menangislah kerana syukur yang tuhan memberi kita peluang untuk mengenali insan yang lebih baik dari sebelumnya. Hiduplah kamu dengan kekuatan bahawa suatu hari nanti kamu akan bahagia untuk selamanya..

No comments:

Post a Comment