Pages

Monday, March 14, 2011

Cerita aku BG

Hai blog. Dah berapa hari aku tak dapat jenguk kau dalam nie. Confirm kau rindu dengan tuan kau nie kan? Ye lah, kalau tak ada aku, tak adalah kau dapat makan input-input dari aku kan? Tentu kau dahaga and cemburu bila tengok perut-perut member-member kau yang lain lebih banyak makanan(input) kan? Kesian kau.. Maaf yer sayang. Aku sibuk betul sejak dua menjak tiga menjak nie. Banyak sangat assignment, lab yang kena siapkan. Lom campur mini projek lagi. Adehhh.. Kalau kau ada magic, aku nak suwuh kau tolong aku buat kerja semua nie. Hehehehe...

Aku sedih sangat sekarang nie blog. Tak best plak nama kau blog. Kau nak aku panggil kau apa yer? Kau ada jantina ke? Hehehehe.. Aku panggil ko BG boleh? "BlogGer".. Bestkan? Hehehehehe.. Aku cerita kenapa aku sedih pun bukannya kau tahu pun kan? Aku nak story pun aku tak tahu nak story macam mana. Tapi memang aku sedih sangat-sangat. Aku sayang dia sangat-sangat BG. Tapi ntuh lah. Susah aku nak cakap. Aku kena jaga banyak hati. Kalau aku cuma fikirkan hati aku, aku akan buat keputusan drastik  tanpa aku pedulikan perasaan orang lain. Tapi aku bukan macam tu.

BG, aku tak tahu nak luahkan pada sapa. Kalau kau boleh keluar, aku tarik kau dari laptop nie. Biar kau keluar and aku boleh story semua cerita aku dengan kau. Then kau taip sendiri apa yang aku cerita pada kau. Kan best macam tu. Hahaha.. Thanks BG. Kalau tak ada kau, aku tak tahu nak cerita pada siapa.

Hari ni kan BG, aku buat satu keputusan sampai aku mati. Teruk aku kan BG.Tapi kalau tu yang diperlukan, tulah yang mampu aku buat. Walau macam mana aku sayang sekalipun, aku harap aku dapat pegang kata-kata aku tu sampai bila-bila. Biarlah orang tak tahu tapi sekurang-kurangnya aku dah lafazkan perasaan aku.

Hey BG, kenapa kau murung nie? Cemburu yer.. Hahahaha... tu pun nak cemburu. Aku tetap sayang kau lah BG. Kau kan tempat aku meluahkan segala coretan dan isi hati tambah isi perut aku nie. Aku sekarang tengah bergiat nak buat sajak and lirik lagu lah BG. Aku ambil and buat sajak tentang apa yang ada berlaku di persekitaran aku. OK ke BG? Kau nak dengar sajak pertama aku? Cepat je kau angguk yer. Pandai juga kau angguk dalam laptop nie. Hehehehe.. Thanks BG.. Jap yer...

walau aku melangkah pergi
tapi hatiku masih di sini
masih terpahat kukuh namamu
walau kau mengatakan
sayang hanya di bibirku
tapi sayang dihatiku
amat kukuh untuk dirimu
tiada janji terlafaz antara kita
walau pernah aku bertanya
tiada jawapan yang ku terima

tanpa kupinta dia hadir
membawa janji sehingga ke mati
apalah daya untuk ku menolak
seandainya takdir tersurat
begini untuk diriku
aku pasrah
aku akur

ku lihat kau dibelakang
sesekali ku menoleh
memandang sayu wajahmu
agar kau mengerti isi hatiku
agar kau menarik tanganku
dari pergi
hanya pandangan
mengirim perjalanan
lantas ku toleh ke hadapan
memandang sayu insan di depan
insan yang setia menanti
mempertaruhkan nyawa sebagai ganti
seandainya aku pergi

menitis sayu air mata
mohon diambil nyawa
biar hilang semua duka
hingga di satu saat
nanti..

Lantas ku paut tangan dihadapan
Ku sambut dengan harapan
agar cinta dapat diteruskan
walau duri kadangkala
menghiris hati dan sanubari

Janji ku lafazkan
Untuk kutinggalkan segala kenangan


 Macam mana BG? hehehehe....Ada bakat tak aku nie nak berpuitis? Kalau kau ada apa-apa idea, ko bagitahu jer aku. Nanti aku hasilkan untuk kau k. Lepas sajak aku nak buat cerpen pula. Ada member-member aku kat sini cadangkan aku untuk buat cerpen. Hahaha.. Lain bidang aku ambil, lain pula minat aku nie BG. Macam mana nie..:p

No comments:

Post a Comment