Pages

Sunday, February 20, 2011

Bapa Bunuh Anak

Aku baca metro semalam mengenai seorang bapa yang bunuh anak dia berusia 10hari. Ishhh.. Apa jenis manusialah macam tu. Walaupun ada masalah duit atau apa, janganlah sampai nak bunuh bayi tu. Memang sedih giler2 masa aku baca berita nie. Kalau bayi tu dah meninggal, kebumikanlah cara yang elok. Nie tanam kat dalam lubang jer.. Apa perasaan bayi tu kalau dia mampu bercakap. Ishh.. Tak dapat aku bayangkan. Luluh perasaan aku nie. Sayu rasa hati aku.

Bagi yang Islam, yang dah berkahwin, apabila bayi mereka meninggal, bayi tu lah yang akan mendoakan mereka. Tapi yang aku pelik, bagi pasangan yang betul2 perlukan anak, susah nak dapat. Tapi bagi pasangan yang dah ada rezeki, senang2 jer nak bunuh. Tolonglah... Kenapa manusia sekarang semakin kejam. Tiada lagikah pertimbangan dalam diri mereka.

Kesianlah pada anak-anak kecil yang tak tahu apa-apa tu. Yang tak mampu nak merintih, tak mampu nak bersuara. Kadang-kadang aku tertanya apa dalam hati diaorang yer masa diaorang bunuh bayi nie? Xde perasaan kecian ker? Xde perasaan simpati ker? Xde perasaan belas ihsan ker? Kalau parents kita buat benda yang sama dengan kita, aku rasa xde peluang kita nak lihat dunia nie. 

Kenapa orang yang hidup pada zaman 50,60an mampu untuk mempertahankan keluarga walaupun miskin. Tapi pada zaman sekarang, nyawa dah macam permainan dunia. Suka hati nak bunuh, suka hati nak buang. Korang pk lah sendiri. Menitis airmata aku nie bila aku pk kn bayi tu. Malang nasib dia. Xpelah sayang.. Walaupun takdir dunia begitu tapi ingatlah Syurga tempatmu........

No comments:

Post a Comment