Pages

Wednesday, January 19, 2011

Audio Video Punyer Citer

Aieee... Aku kunci jam pukul 6.30 tapi aku bangun pukul 7 pagi. Dengan muka yang kurang berseri, aku ambil baldi, aku ambil barang-barang mandian aku and aku terus gi tandas. Erkkkkk.. Aku rasa tandas pagi nie dah berubah menjadi kaunter pertanyaan. Ramai yang beratur. Aku dengan muka yang menunjukkan kekecewaan terus balik bilik. Nasiblah bilik aku dengan tandas tak berapa nak jauh. 4,5 langkah jer...

Terus aku masuk bilik and buka almari.. Tidur... Zzzzzzzz.. Erkk...bukan aku tidur dalam almari k. Hati aku hendak tidur tapi mana boleh tidur. Jam 8 ada kelas audio video. Emmm.. Aku pun buka almari and keluarkan baju kurung aku warna silver. Sementara ramai orang kat tandas, bagus aku iron baju aku dulu. So tak de lah aku waste time. 

Iron punye iron punye iron,adik aku (roomate) baru abix mndi. Dia nya kelas jam 730. Dia terlewat bangun ari ni. Aku bangun tidur baru dia bangun. Kesian tengok dia kelam kabut aku bagi lah dia iron dulu. Dia iron seluar and  baju kemeja dia aku tolong ironkan. Nanti lambat pula dia gi kelas and lambat pula aku siap iron baju aku. hahahaha... Ok,now akhirnya siap juga..So, hati dah puas, baju kurung siap ku iron,selendang pun siap ku  iron. Now time to mandi and aku pun ambil baldi and barang mandian dengan harapan tandas dah kosong. Emmm.. Aku nampak roomate aku masih lagi tunggu turn. Alamatnya kalau aku pun tunggu memang lambat bersiap lah jawabnya. Dah lah aku nie mandi berjam. So aku pun pergi lah tandas dekat wing sebelah.

Kosong..buka paip..fuh ada air.. apa lagi... llalalalalalalala.. siap mandi then balik bilik and bersiap. Pakai cream muka, pakai bedak.. (Wajib) then tiba-tiba ada mesej masuk

"Salam..kelas ari nie mula jam 830 boleh? bagitahu yang lain yer",pesanan dari pensyarah aku..

Emmm.. so,aku bagitahu lah pada member-member aku and pada junior.Teruskan bersiap and jam 815 aku and the geng gi jabatan ( fakulti )... Tunggu punye tunggu punye tunggu jam 9 baru pensyarah masuk. Bagi nota sikit and terangkan pasal nota, cara-cara ambil gambar and wat video. Then dia bagi video camera untuk kitaorang buat amali. Pas tu balik.. Wahhh.. senangnya kelas macam ini. kelas yang sepatutnya 3jam jd setengah jam jer.. Tapi yang strees nye bila kena tunggu lama-lama. Sampai boleh tertidur dalam kelas. 

Aku kongsikan sedikit apa yang aku belajar ari nie berkaitan dengan "camera shot"















So,korang jangan snap sesuka hati jer.. Ade cara and ada nama bagi setiap shot yang korang ambil.. Learning from now. At least korang tahu about camera shot.. hahaha... 

No comments:

Post a Comment