Pages

Saturday, November 27, 2010

Hari nie nyer cerita

Hari ni aku bgn kol 8lebey.. Mngntuk gile aku siap kn report yg x siap2 lg nie.. Hahaha.. Aku bgn tido trus aku gi trun bawah. Dgn belom cuci muka, gosok gigi, aku pekena kuih dulu. hahaha.. Best siot.. Pas tu akak aku plak ckp ari nie dia swuh aku masak. Aduh.. Aku pun dengan tahap kemalasan terus jer aku suwuh bala tentera amik ikan, udang, sayur kat dalam peti ais. Tetibe jer adik aku suwuh aku ajar dia masak. hahaha.. Pe lg aku pun terus setuju. Senang skit kjer aku.

Bile adik aku dah gi amk udang aku pun bersihkn udang and ikan tu utk aku msak. Aku swuh adik aku gi amk serai sbb aku nk wat ikan msk asam pedas. Adik aku yg lg sowg aku swuh dia potong kan bawang besar, bawang putih, dengan halia. Huhuhu..

Ok, dah siap smua bahan2 untuk masak, aku pun ajar lh adik aku cara nak masak asam pedas mcm mne. Tapi dia lom pndai lg nk budget asam, garam dalam kuah tu. So bab tu aku ler yg tlg tuangkan. Sayur aku dah siap goreng awal2. Pas goreng sayur aku goreng ikan plak. Pas goreng ikan, aku ajar adik aku masak sambal udang. Dia pun ikut apa yg aku swuh wat. Bagus2. Pas tu smpat aku pesan kt dia kalau nk masak sambal nie asam jawa kena perahkn dulu supaya udang x kecut. Dari dulu mmg aku msak mcm tu. Tu pun kak long aku yg ajar. Hehehe...


Sambal udang


Sayur sawi goreng


Ikan selar goreng


Ikan masak asam pedas campur bendi

Hehe..ni je lh yg aku masak untuk ari nie.. Kira byk jugak lah. Kalau nk aku masak lg tggu aku balik yer tahun depan.. hahahahah...

No comments:

Post a Comment