Pages

Friday, November 26, 2010

Awak kat mana?

Awak, awak igt lg x kite brkenalan kt mana? Mula2 kita kenal sye epy sgt. Walaupun kite slalu gaduh tp sye slesa dgn awk. Awk pun slalu ceriakn sye. Tapi sye pelik awak. Pelik bile tibe2 awak mcm nk jauhkn diri dari sye. Sye slalu buzz awk, sye slalu PM awk, tp awk x eply pun. Sye tkut nk msg awk kt tpon. Sye tkut ggu awk.

Awk, smlm sye mmpi awk. Muke awk sedih sgt. Awk ade mslh ker nk citer kt sye.? Knp awk abaikan sye? Knp awk dh x PM sye? Awk dh xnk kwn sye lg ker? Awk, sye suke kwn dgn awk. Sye xmgkin lupa kn kwn mcm awk. Wlupun kite x prnh jmpa, tp awk sudi dgr luahan hati sye. Awak.. sye rindu awk.. Awk kt mane???

PM lh sye.. Sye rndu awk.. Rndu sgt2 kt awk.. Bile sye on9, org pertama yg sye cari adalah awk. tapi bile sye tgk awk xon9, trus hati sye sedih. Sye rase mcm kehilangan sebahagian dari hidup sye. Walaupun awk x on9 sye ttp PM awk,sye ttp buzz awk dgn harapan awk akn PM sye bila awk on9. Tapi..... Awk,awk kt mane. Sye tggu awk..

Yeah... aher nya awk PM sye. Sye epy sgt awk. Awk ckp nk jmpa sye. Sye trus stuju awk. Sye rse epy sgt. Sye x sbr nk jmpa awk. Sye senyum sowg2 bile pk sye akn jmpa awk. Sye nk brbual dgn awk depan2. Kite akn jln2 dan sye akn bgthu kt awk betapa bahagianya sye ade kwn mcm awk.

Awk, ari ni kita dh jmpa. Thanks awk. Awk terus-terus usik saya. Awk wt lawak smpai kn sye sakit perut asyik trgelak jer. Lepas tu awk belanja sye KFC. Awk thu sye suke mkn KFC. Thanks awk. Awk baik sgt.. Awk ttp epy tp knp sye tgk awk x ceria. Awk...awk ada mslh ker? Smpai skrg sye trtnye2 awk ade masalah ke x? tp awk x prnah nk cite kt sye. Awk trus hiburkan sye.

Sebelum balik sye anta awk kt krete. Awk peluk sye kuat2. Sye xthu knp. Tiba2 airmata awk mengalir. Sye tnye knp awk menangis tp awk ckp xde pape. Awk ckp awk syg sye. Awk ckp awk suke knl dgn sye. Awk, sye pun ske knl dgn awk. Awk baik. Awk jujur dgn sye. Sye peluk awk2 erat2. Sye lap airmata awk. Sye ckp kt awk, org pmpuan skrg dh kuat. Xblh menangis. Terus awk trgelak dan cubit perut sye. Sye pun ikut gelak sme. Epy sgt awk.. Walaupun baru prtama kali kita jmpa tp sye rse dekat sgt dgn awk.

Sebelum awk balik, tiba2 awk masuk krete dan kuarkan stu smpul surat. Awk bg kt sye. Awk ckp balik umah nnti bru baca. Awk ckp klu sye x ikut ckp awk, awk akn pergi dr hidup sye. Sye takut kehilangan awk. Sye jnji dgn awk sye akn buka kt umah. Sye akn baca kt umah. Awk terus senyum dan peluk sye lagi. Awk start kreta dan mula tgglkn sye. Awk lambai sye. Sye lmbai awk. Awk smpt jeling sye dr cermin sisi awk. Airmata saye mgalir bile awk hilang dr pndgn sye. Sye x thu knp sye trlalu myggi awk. Mgkin awk trlalu baik pd sye.

Sye trus gi kt krete sye. Sye nk cpt smpai umah. Sye x sbr nk buka surat awk. Sye nk baca ape yg awk tulis kt sye. Mgkin awk ckp awk rindu kt sye. Sye syg awk. syg awk sgt2. Bile tiba umah sye terus masuk bilik. Sye buka surt awk. Sye baca surt awk stu persatu. Trus airmata sye mgalir. Smpai ati awk. Smpai ati awk nk tgglkn sye. Knp awk x prnh nk bgthu sye awk??? Knp awk tgglkn sye? sye trus amk tpon nk tpon awk. Tp x dpt. Knp awk off tpon awk. Awk kt mane? Knp x jwb pggilan sye?

Sye trus on9 nk tgk awk kt YM. tp awk x on9. Sye bka facebook awk ttp x on9. knp awk? knp awk nk tggl kn sye. Sye syg awk sgt2. Sye x tntu arah bile baca surt awk. Smpai ati awk. Awk bg sye senyuman tp dlm masa yg sme awk sbnrnyer tgh berperang dgn kesedihan. Kwn jenis ape sye ni awk?? Arghhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sye nk mnjerit sekuat hati sye. Sye nk ckp betapa bodoh nyer sye jd kawan awk. Sye kejam awk. Kejam x brkongsi kesedihan awk.

Sye x thu awk tggl kn mane. Bodoh sye awk x pernah nk tnye awk tggl kn mane. Awk, sye rindu sgt2 kt awk. Tlg lh jwb pggilan sye. Tlg lh jgn wt sye risau. Knp awk x on9. Dh seminggu awk. dh seminggu sye tggu awk PM sye. Dh seminggu sye tggu awk buzz sye. Ari2 sye tgk facebook awk. Tp kosong.. Awk xde post ape2. Awk......... menangis sye awk. Sye xnk kehilangan awk..

Awk, ari nie sye buka facebook awk. Ramai kwn2 awk ucap takziah. Rmai kwn2 doakan awk.. Awk... ape nie??????????????? sye x fhm. sye trus komen kt post yg ade dlm fb awk, sye tnye spe yg meninggal???? Dowg balas awk, dowg ckp awk dh xde lg. Awk.......................... sye xprcaya awk. Sye trus tpon no awk. Syukur dapat and ade owg angkt. Tapi bkn awk yg angkt... Awk,sye xblh thn airmata sye lg awk. Mak awk ckp awk mmg dh xde. Awk, knp awk kejam dgn sye. Sye xnk kehilangan awk.

Sye terus buang tpon sye. Sye menangis puas2 ari nie awk. Sye x blh bendung lg kesedihan sye. Dh lme kite kwn awk.Tapi awk x prnh cite kt sye. Sye bnci surat awk!!!!

Assalammualaikum..

Ingin saya memohon ampun dan maaf seandainya kedatangan surat ini mengganggu masa awak.

Saya minta maaf kerana merahsiakan perkara yang menjadi persoalan antara hidup dan mati saya. Tapi sebelum saya bercerita tentang diri saya, saya ingin memberitahu dan meluahkan betapa saya menyayangi awak dan bertuah memiliki kawan seperti awak. Walaupun saya miskin, tapi awak sudi berkawan dengan saya.

Awak, seandainya hari ini esok atau selepas ini saya tiada dalam dunia, awak kenanglah persahabatan kita dalam hati awk. Saya tidak akan lupakan awak sehingga akhir nafas saya. Hari ini saya berjumpa dengan awak kerana saya tahu mungkin ini lah kali pertama dan terakhir saya berjumpa dengan awak

Maafkan saya kerana merahsiakan semua ini. Sebenarnya saya mengalami barah otak dan berada di tahap yang kritikal. Saya hanya mempunyai 6bulan untuk melihat keindahan dunia. Saya tidak mahu dirawat kerana saya tahu tiada harapan untuk sembuh. Ini adalah bulan terakhir saya dan niat saya untuk berjumpa dengan awak akhirnya termakbul. Kerana saya tahu bila-bila masa tuhan akan panggil saya. Saya redha awk.

Awak
Bertuah saya mengenali awak. Saya sayang sangat awak. Kalau saya dah pergi nanti, tolong doakan saya ye awak. Maafkan segala kesilapan saya pada awak. Awak kawan terbaik saya.

Yang Ikhlas,
Nur Balqis




Saya akan ingat awak sampai bila-bila... :-(

No comments:

Post a Comment