Pages

Wednesday, November 17, 2010

Alahai lelaki

Aku x cakap semua laki kat dalam dunia nie same. Semua orang ade kekurangan dan ada kelebihan. Tapi apa yang aku nak kongsikan kat sini bile seorang lelaki yang dijadikan sebagai adam, sebagai seorang hamba untuk melindungi dan menjaga kaum hawa, tapi sebalik nya yang berlaku.

Tadi aku tengok video seorang perempuan ni kena pukul dengan lelaki. Mungkin laki tu kawan dia or balak dia aku x thu lah kan. Selamba badak dia jer tendang, tampar perempuan sesuka hati. Macam anak patung aku tengok. Kena tendang,kena belasah sesuka hati. Kadang-kadang terdetik dalam hati aku betapa nipis nyer hati seorang manusia bila sanggup melakukan benda-benda macam tu.

Bila perempuan kena macam tu, memang aku rase diri aku nie kerdil sangat. Mungkin satu ari nanti perkara macam tu akan berlaku di depan mata aku. Nauzubillah min zalik. Minta lh dijauhkan dari semua tu. Aku nak menangis, nak melaungkan pada dunie, tolong lah hormati perempuan. Tapi pada sape aku nak laung kan? Aku x mampu menjadi pembela wanita sedangkan aku sendiri kerdil kat dunia nie. Aku sendiri minta diri aku dilindungi.

Sedar lah wahai lelaki..

Disebalik kejayaan yang ada pada anda, ada wanita yang bersama-sama anda. Jagalah kami sebagai kaum hawa, hormatilah kami, sayangilah kami. Janganlah menzalimi kami kaum hawa..

"kau igt aku x berani pukul kau", kata seorg lelaki kpd seorg prmpuan. Benar.. memang kamu berani. Kamu berani mengatakan sebegitu kerana kamu tahu wanita senang untuk diinjak-injak. Sedarlah....

No comments:

Post a Comment