Pages

Monday, November 29, 2010

Seandainya Esok Hari terakhir Aku

Seandainya esok hari terakhir aku melihat dunia
Apa yang bermain dalam minda aku?
Apa yang akan aku katakan?
Apa yang aku ingin lakukan?

Seandainya esok hari terakhir aku
Aku ingin memohon kepada Mu ya Allah
Kau panjangkanlah usia aku
Berikanlah kesempatan kepadaku
Untuk beramal kepada Mu
Berilah kesempatan kepadaku
Untuk membalas jasa kedua ibu bapaku

Seandainya esok hari terakhir aku
Berilah aku peluang untuk memohon maaf
Kepada semua kenalan
Berilah aku peluang untuk mengucup pipi ibu dan bapa ku
Berilah aku peluang
Untuk aku mengatakan kepada mereka
Aku sayang mereka..

Seandainya esok hari terakhir aku
Ingin aku bersama-sama insan yang aku sayang
Ingin aku menghembuskan nafas terakhir aku
Di depan semua insan yang aku sayang
Ingin aku menatap wajah-wajah insan yang aku sayang

Tapi kenapa?
kenapa mesti aku menunggu
Kenapa mesti aku menunggu seandainya esok hari terakhir aku?
Kenapa tidak hari ini..
Kenapa tidak saat ini..
Ampunkan aku ya Allah...




Thanks to Kak ina

Dari semalam lagi aku nk tulis blog nk cite psal kwn aku yang sowg nie. Tapi aku bz wat report. Sekarang baru ada masa.. Aku nak ucapkan terima kasih banyak2 coz bg aku present. Maaf sangat-sangat owg terlelap mase akak nk balik pahang. Tu lh aku nie slalu jer tido lewat. Kdg2 wat kje smpai aku terlelap. Tido sambil duduk pun ade.

Last2 bile aku trsedar terus aku x igt apa dah. Aku perasan mcm ade owg pggil aku tapi mata aku berat sgt nk buka. Pas tu aku trdengar bunyi mesej kt tpon aku. Disebabkn tipon aku tu mmg volume pling besar punyer, wat kn aku trjga. Mesej dari kak ina.. Emmm.... Dia ckp dia dah balik pahang. Dia kejut aku tadi tp aku x bangun. Jht tol aku nie. Maaf yer kak ina... Pas tu dia cakap dia ade bagi something kt aku. Ade dalam beg laptop aku. Aku pun terus bangun and pergi kat beg laptop aku. Emmm...

Pas tu aku trnampak ade bekas bulat wrna pink. Comel... Hehehe... Aku pun buka and tgk ade dua pasang keronsang.. Emmm.. Mula-mula aku pk msti kak ina perli aku sbb butang tudung aku asyik hilang jer.. Hehehe... gurau jer kak.. :p pas tu bila aku keluarkan kerongsang tu aku tgk ade sampul wet raya.. emmm... aku buka tgk ade dwet dalam tu.. mmg aku trkjut gile mse tgk. Kenapa lh kak ina susah2. Ptut lh dia bg senyap2..

Bekas nie sekarang dah jadi koleksi butang-butang tudung aku.
Berguna jugak kan.. Ahaks..


Cantik... comel bekas nie... Suke tgk...


Dua pasang keronsang.. Hehehe..
Yang atas cantik ke yang bawah cantik?
(^_^)



Cantik sangat keronsang nie. Aku suke sangat tengok. Mase bezday aku pun dia ade bagi aku nyet2.. Comel nyet2 tu.. Tapi aku xde benda nk bg dia. Maaf ye kak ina. InsyaAllah bile aku dah kje nnti, kalau kite berjumpa, owg belanja akak mkn.. Hehehe.. Aku akn jaga baik2 kerongsang nie. Hehe.. dah masuk dalam beg dah nak bawa lek sarawak.

Thanks kak ina.....

Saturday, November 27, 2010

Sayang x semestinya dimiliki

Betol kata awak. Sayang x semestinya dimiliki. Kenapa malam nie aku tewas dengan perasaan aku? Adakah sebab aku takut kehilangan dia? Kalau takut kenapa x luahkn kepada dia? Mampukah aku nak luahkn pada dia? Kenapa aku xboleh nk luahkan pada dia? Ego ke aku nie?

Kenapa malam nie betol2 menguji perasaan aku.

"Sayang x semestinya dimiliki. Ada masanya kita kena lepaskan orang yang kita sayang untuk kebahagian dia.." Terima kasih Mohd Fitri Abdul Karim di atas kata-kata ini.

Mampukah aku nk lepas kan dia dari hidup aku. Siapa dia?? Biarlah aku jer yg thu siapa dia? biar lh aku sorg yg thu siapa org yg aku rindu. Perit mmg perit sekiranya aku terpaksa lepaskan dia. Tapi demi kebahagian awak, demi keselesaan awak, sye lepas kn awk. Walaupun berat, walaupun dengan linang air mata, sye rela lepaskn awak demi kebahagiaan awak.

Walaupun sye x mgkin memiliki awk, tp sy memiliki kenangan antara kita yg akn sye semat indah dlm kamus hidup sya.

Tapi sye trlalu merindui awak. Berlinang air mata sye setiap kali sye trigt awak. Maafkan sye kerana tewas dlm perasaan sye sendiri.

Pergi lh awak. Pergilah seandainya ini yang terbaik untuk kita. Aku redha.. Ya Allah, bantulah aku ya Allah.. Bantulah aku.....Berikan kekuatan kepada aku. Janganlah biarkan aku tewas dengan perasaan aku sendiri ya Allah....

Kuih Kuih Kuih

OK skrg nie aku nk crite psl kuih plak. Sekarang nie akk aku dh wat kuih untuk anta kt kedai. So cuti2 nie klu aku rajin aku tlg ler dia wt kuih. Kalau aku mls aku tlg mkn jer kuih yg dia wat pas tu aku komen. Komen aku tu biasa lh dua jer yg slalu aku ckp sma ada sedap atau x sdp. hahahaha.. Aku nk komen lebey2 aku nie bkn nyer chef msk pun. Stakat wat cekodok ikan blis aku lepas lah. hahaha...

Semalam aku tlg dia wat kuih so aku swuh ler adik aku tlg amk gmbr aku. Bkn aku nk tnjuk kn aku nie rjin, cuma aku sje nk penuhkn blog aku dgn cite2 aku nie ha. Dh nma pun blog aku kan. xkn nk semak dgn cite owg len plak. Hahaha.. Sorry yer kawan. Kdg2 aku nie laser skit.. Sje nk perli2 korang. Ahaks... yg mne lom ade blog, korang baca jer. Yg mne dh ade blog ape lg. Korang story jer pape dlm blog korang tu. Ahaks ^_^..



Yang nie proses utk wat kuih talam. Aku dh thu kenapa nama dia talam dua muka. Hahaha.. Mcm mnusia jgk. Ade yg talam dua muka. Depan putih, hati baik. Belakang mcm (*&*%&^%&.. Hati bkn men hitam lg. Tapi kuih talam nie walaupun atas putih bawah itam tp ttp sedap di mkn. Hahaha.. Tapi kalau mnusia plak yg luar putih dalam hitam, alamat nyer aku luku2 jer kn kepala org mcm tu..

Yg nie plak proses wat kuih karipap. Time aku x shat sgt lg. Tapi aku sje gatal2 nk tlg wat. haahaha... Tapi kejap jer. Pas aku siap bulat2 kn tepung tu, aku terus larikan diri. hahaha.. Mls aku nk wat kuih2 nie kalau aku x sht. Selsema dgn batuk. Nnti aku batuk masuk dalam kuih bru tahu. Hahaha.. Nanti aku dah lek sarawak xde lh lg aku wat mcm nie. Tggu aku lek bru dpt wat. Tu pun kalau akk aku ade wat kuih lg utk anta kt kedai. Ahaks....

Hari nie nyer cerita

Hari ni aku bgn kol 8lebey.. Mngntuk gile aku siap kn report yg x siap2 lg nie.. Hahaha.. Aku bgn tido trus aku gi trun bawah. Dgn belom cuci muka, gosok gigi, aku pekena kuih dulu. hahaha.. Best siot.. Pas tu akak aku plak ckp ari nie dia swuh aku masak. Aduh.. Aku pun dengan tahap kemalasan terus jer aku suwuh bala tentera amik ikan, udang, sayur kat dalam peti ais. Tetibe jer adik aku suwuh aku ajar dia masak. hahaha.. Pe lg aku pun terus setuju. Senang skit kjer aku.

Bile adik aku dah gi amk udang aku pun bersihkn udang and ikan tu utk aku msak. Aku swuh adik aku gi amk serai sbb aku nk wat ikan msk asam pedas. Adik aku yg lg sowg aku swuh dia potong kan bawang besar, bawang putih, dengan halia. Huhuhu..

Ok, dah siap smua bahan2 untuk masak, aku pun ajar lh adik aku cara nak masak asam pedas mcm mne. Tapi dia lom pndai lg nk budget asam, garam dalam kuah tu. So bab tu aku ler yg tlg tuangkan. Sayur aku dah siap goreng awal2. Pas goreng sayur aku goreng ikan plak. Pas goreng ikan, aku ajar adik aku masak sambal udang. Dia pun ikut apa yg aku swuh wat. Bagus2. Pas tu smpat aku pesan kt dia kalau nk masak sambal nie asam jawa kena perahkn dulu supaya udang x kecut. Dari dulu mmg aku msak mcm tu. Tu pun kak long aku yg ajar. Hehehe...


Sambal udang


Sayur sawi goreng


Ikan selar goreng


Ikan masak asam pedas campur bendi

Hehe..ni je lh yg aku masak untuk ari nie.. Kira byk jugak lah. Kalau nk aku masak lg tggu aku balik yer tahun depan.. hahahahah...

Friday, November 26, 2010

Awak kat mana?

Awak, awak igt lg x kite brkenalan kt mana? Mula2 kita kenal sye epy sgt. Walaupun kite slalu gaduh tp sye slesa dgn awk. Awk pun slalu ceriakn sye. Tapi sye pelik awak. Pelik bile tibe2 awak mcm nk jauhkn diri dari sye. Sye slalu buzz awk, sye slalu PM awk, tp awk x eply pun. Sye tkut nk msg awk kt tpon. Sye tkut ggu awk.

Awk, smlm sye mmpi awk. Muke awk sedih sgt. Awk ade mslh ker nk citer kt sye.? Knp awk abaikan sye? Knp awk dh x PM sye? Awk dh xnk kwn sye lg ker? Awk, sye suke kwn dgn awk. Sye xmgkin lupa kn kwn mcm awk. Wlupun kite x prnh jmpa, tp awk sudi dgr luahan hati sye. Awak.. sye rindu awk.. Awk kt mane???

PM lh sye.. Sye rndu awk.. Rndu sgt2 kt awk.. Bile sye on9, org pertama yg sye cari adalah awk. tapi bile sye tgk awk xon9, trus hati sye sedih. Sye rase mcm kehilangan sebahagian dari hidup sye. Walaupun awk x on9 sye ttp PM awk,sye ttp buzz awk dgn harapan awk akn PM sye bila awk on9. Tapi..... Awk,awk kt mane. Sye tggu awk..

Yeah... aher nya awk PM sye. Sye epy sgt awk. Awk ckp nk jmpa sye. Sye trus stuju awk. Sye rse epy sgt. Sye x sbr nk jmpa awk. Sye senyum sowg2 bile pk sye akn jmpa awk. Sye nk brbual dgn awk depan2. Kite akn jln2 dan sye akn bgthu kt awk betapa bahagianya sye ade kwn mcm awk.

Awk, ari ni kita dh jmpa. Thanks awk. Awk terus-terus usik saya. Awk wt lawak smpai kn sye sakit perut asyik trgelak jer. Lepas tu awk belanja sye KFC. Awk thu sye suke mkn KFC. Thanks awk. Awk baik sgt.. Awk ttp epy tp knp sye tgk awk x ceria. Awk...awk ada mslh ker? Smpai skrg sye trtnye2 awk ade masalah ke x? tp awk x prnah nk cite kt sye. Awk trus hiburkan sye.

Sebelum balik sye anta awk kt krete. Awk peluk sye kuat2. Sye xthu knp. Tiba2 airmata awk mengalir. Sye tnye knp awk menangis tp awk ckp xde pape. Awk ckp awk syg sye. Awk ckp awk suke knl dgn sye. Awk, sye pun ske knl dgn awk. Awk baik. Awk jujur dgn sye. Sye peluk awk2 erat2. Sye lap airmata awk. Sye ckp kt awk, org pmpuan skrg dh kuat. Xblh menangis. Terus awk trgelak dan cubit perut sye. Sye pun ikut gelak sme. Epy sgt awk.. Walaupun baru prtama kali kita jmpa tp sye rse dekat sgt dgn awk.

Sebelum awk balik, tiba2 awk masuk krete dan kuarkan stu smpul surat. Awk bg kt sye. Awk ckp balik umah nnti bru baca. Awk ckp klu sye x ikut ckp awk, awk akn pergi dr hidup sye. Sye takut kehilangan awk. Sye jnji dgn awk sye akn buka kt umah. Sye akn baca kt umah. Awk terus senyum dan peluk sye lagi. Awk start kreta dan mula tgglkn sye. Awk lambai sye. Sye lmbai awk. Awk smpt jeling sye dr cermin sisi awk. Airmata saye mgalir bile awk hilang dr pndgn sye. Sye x thu knp sye trlalu myggi awk. Mgkin awk trlalu baik pd sye.

Sye trus gi kt krete sye. Sye nk cpt smpai umah. Sye x sbr nk buka surat awk. Sye nk baca ape yg awk tulis kt sye. Mgkin awk ckp awk rindu kt sye. Sye syg awk. syg awk sgt2. Bile tiba umah sye terus masuk bilik. Sye buka surt awk. Sye baca surt awk stu persatu. Trus airmata sye mgalir. Smpai ati awk. Smpai ati awk nk tgglkn sye. Knp awk x prnh nk bgthu sye awk??? Knp awk tgglkn sye? sye trus amk tpon nk tpon awk. Tp x dpt. Knp awk off tpon awk. Awk kt mane? Knp x jwb pggilan sye?

Sye trus on9 nk tgk awk kt YM. tp awk x on9. Sye bka facebook awk ttp x on9. knp awk? knp awk nk tggl kn sye. Sye syg awk sgt2. Sye x tntu arah bile baca surt awk. Smpai ati awk. Awk bg sye senyuman tp dlm masa yg sme awk sbnrnyer tgh berperang dgn kesedihan. Kwn jenis ape sye ni awk?? Arghhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sye nk mnjerit sekuat hati sye. Sye nk ckp betapa bodoh nyer sye jd kawan awk. Sye kejam awk. Kejam x brkongsi kesedihan awk.

Sye x thu awk tggl kn mane. Bodoh sye awk x pernah nk tnye awk tggl kn mane. Awk, sye rindu sgt2 kt awk. Tlg lh jwb pggilan sye. Tlg lh jgn wt sye risau. Knp awk x on9. Dh seminggu awk. dh seminggu sye tggu awk PM sye. Dh seminggu sye tggu awk buzz sye. Ari2 sye tgk facebook awk. Tp kosong.. Awk xde post ape2. Awk......... menangis sye awk. Sye xnk kehilangan awk..

Awk, ari nie sye buka facebook awk. Ramai kwn2 awk ucap takziah. Rmai kwn2 doakan awk.. Awk... ape nie??????????????? sye x fhm. sye trus komen kt post yg ade dlm fb awk, sye tnye spe yg meninggal???? Dowg balas awk, dowg ckp awk dh xde lg. Awk.......................... sye xprcaya awk. Sye trus tpon no awk. Syukur dapat and ade owg angkt. Tapi bkn awk yg angkt... Awk,sye xblh thn airmata sye lg awk. Mak awk ckp awk mmg dh xde. Awk, knp awk kejam dgn sye. Sye xnk kehilangan awk.

Sye terus buang tpon sye. Sye menangis puas2 ari nie awk. Sye x blh bendung lg kesedihan sye. Dh lme kite kwn awk.Tapi awk x prnh cite kt sye. Sye bnci surat awk!!!!

Assalammualaikum..

Ingin saya memohon ampun dan maaf seandainya kedatangan surat ini mengganggu masa awak.

Saya minta maaf kerana merahsiakan perkara yang menjadi persoalan antara hidup dan mati saya. Tapi sebelum saya bercerita tentang diri saya, saya ingin memberitahu dan meluahkan betapa saya menyayangi awak dan bertuah memiliki kawan seperti awak. Walaupun saya miskin, tapi awak sudi berkawan dengan saya.

Awak, seandainya hari ini esok atau selepas ini saya tiada dalam dunia, awak kenanglah persahabatan kita dalam hati awk. Saya tidak akan lupakan awak sehingga akhir nafas saya. Hari ini saya berjumpa dengan awak kerana saya tahu mungkin ini lah kali pertama dan terakhir saya berjumpa dengan awak

Maafkan saya kerana merahsiakan semua ini. Sebenarnya saya mengalami barah otak dan berada di tahap yang kritikal. Saya hanya mempunyai 6bulan untuk melihat keindahan dunia. Saya tidak mahu dirawat kerana saya tahu tiada harapan untuk sembuh. Ini adalah bulan terakhir saya dan niat saya untuk berjumpa dengan awak akhirnya termakbul. Kerana saya tahu bila-bila masa tuhan akan panggil saya. Saya redha awk.

Awak
Bertuah saya mengenali awak. Saya sayang sangat awak. Kalau saya dah pergi nanti, tolong doakan saya ye awak. Maafkan segala kesilapan saya pada awak. Awak kawan terbaik saya.

Yang Ikhlas,
Nur Balqis




Saya akan ingat awak sampai bila-bila... :-(

Thursday, November 25, 2010

Syokkkkk

Msa aku kecik2 dulu aku syok kt mmber stu sekolh rendah aku. Bile aku nek tngkatan, aku syok jgk dgn mmber stu seklh aku. Bile aku kje kilang, aku syok jgk kt mmber stu kilang aku. Bile aku berhenti kilang, dok kg aku syok plak kt mmber stu kg aku.

Bile aku belajar kt poli aku syok pulak dgn mmber stu poli aku. Hahahaha.. Bile aku on FB, aku syok plak dgn kwn kt FB aku. Bile aku on YM aku syok plak kt kwn YM aku.. Aduh.. Mcm mne nie?

Biaq pi lh korang nk ckp ape pun. Hahaha..

Sebenarnye ade kesimpulan kt sini. Cuba korang fikir-fikirkan balik, orang yang akan bakal jd pasangan kita sebenarnye ada depan mata kita sendiri. Mungkin di tmpt kita belajr, mgkin d kg kita, mgkin antara kwn2 fb kite, mgkin antra kwn2 ym kte.

Cuma kite blm pasti spe dia, di mana dia, dn mcm mne blh jd psgn kita. Dan mungkin jga psgn yg korang cari adalah org yg ari2 brgaduh dgn korang. Spe tahu kn.. Tettttt...... Ahaks ^_^

So korang,intai2 lh calon yg korang rse sesuai utk jd psgn korang dlm rmai2 kenalan korang tu. But make sure korang pilih yg terbaik antara yg terbaik. Bkn nyer ape,kalau korang tgk dunia sekrg nie, cinta kapel cuma untuk suke2.

Kalau aku gi MP, cnfirm dak2 sekolah ramai yg datim sne,datim sini, pelok sne, pelok sini. Biar lh orang yg korang pilih tu len jnjikn kebahagian and jd psgn korang smpai korang hembuskn nafas korang. Bukan utk suke suki,untuk enjoy2..

Kdg2 tahap kegatalan aku nie melmpau and aku byg kn spe yg akn jd psgn aku nie. Pas tu aku cnfirm ketok kepala aku sndiri and ckp "xde spe thn perangai ko ni". Hahahaha.. Tapi mmg betol lh. Xde owg yg leh thn dgn perangai aku nie.

Kdg2 ade yg thn, aku plak yg x thn.. Erkkk... Aduh.. Lagi satu aku paling x thn klu ari2 nak tpon aku, nk mesej2 aku.. lorhh.. Aku dh lame x mesej2 kt tpon. Aku x thu nk taip ape.. Pas tu kau ckp bosan plak kwn dgn aku. Biaq pi lah ko nk ckp ape. Dah mmg aku mcm nie.

Tapi cuba klu korang byg kn, org yg ari2 gaduh dgn korang pas tu jd psgn hidup korang. Kdg2 lawak kn. tapi best oo klu igt2 kn balik zaman2 gadh tu bile korang dh kawen nnti.. ahaks.. Aku pun nk mcm tu jgk.. So spe2 yg nk gaduh dgn aku...lai2.. dialu2kan.. Hahaha... Lagi satu ape plak pendapat korang pas kawen bru bercinta. Aku rse sesuai jgk utk aku nie.

Ye lh, cuba korang buka minda korang besar2, dah bape kali korang kapel and bape kali korang putus. Walaupun sekarang nie korang kapel korang agk2 leh trjamin ker kapel tu kalau korang rncang lagi 5,6 thun bru nak kawen. Haha.. Mgkin ade yg trjamin kot tp aku rse 10% jer yg mcm tu.

So, pe slh nyer kite ikut zaman2 dulu lek. Pas kwen bru bercinta. Hahaha.. Indah jgk... Syokkkkk oooo...

Kiamat

Pagi ni aku dengar ank buah aku ckp pasal kiamat. Aidil ank buah aku yg bru umo 9 tahun tnye pd adik aku yg umo 8 thun.

Aidil : mak usu, ko rasa dk danisha (ank buah aku bru umo 1 tahun lebey) dpt besar mcm kita x?
Adik aku : boleh lah.. nanti lama2 dia besar ler.
Aidil : mana blh besar. Kan 2012 dah kiamat....Tanah2 nnti semua pecah.

Aku terus pndag dowg. Ya Allah, klu lh dowg thu betapa azab nyer meniti hari kiamat tentu dia xkn ckp mcm tu. Tapi dowg masih kanak2 suci yang terus dijanjikan syurga. Masih seperti kain yang putih. Tapi aku? Cukup ke amalan aku utk aku menghadapi alam akhirat? Bagi aku pulak biar lh aku mati dulu sebelum tiba nyer hari kiamat. X sanggup aku menghadapi hari tu. Bila aku tgk dowg berbual ttg kiamat, xde sedikit pun perasaan takut pada dowg. Tapi hati aku yang terdetik, hati aku yang merasakan betapa dasyatnyer hari kiamat. Semuanya dah diterangkan dalam Al-Quran betapa dasyatnya hari Kiamat. Semua isi alam hancur. Tiada apa yang tinggal. Alam akhirat yang kekal abadi.

Antara syurga dan neraka tempat kita?? renung-renungkanlah.. Di mana kita hendak letakkan diri kita dan di mana tempat kita dengan segala perkara-perkara yang pernah kita lakukan selama kita bernafas...


Tuhanku aku tidak layak
untuk syurgaMu
tetapi aku tidak pula
sanggup menanggung
seksa nerakaMu,
dari itu kurniakanlah
ampunan kepadaku,
ampunkanlah dosaku,
sesungguhnya Engkaulah pengampun
dosa-dosa besar........

Tuhanku aku tidak layak
untuk syurgaMu
tetapi aku tidak pula
sanggup menanggung
seksa nerakaMu,
dari itu kurniakanlah
ampunan kepadaku,
ampunkanlah dosaku,
sesungguhnya Engkaulah pengampun
dosa-dosa besar........

Tuesday, November 23, 2010

Indahkah cinta?

Suhaili memandang sekeliling. Tiada apa yang mampu diungkapkan pada saat ini. Segala-galanya berlaku dengan pantas. Suhaili memandang pakaian pengantin yang masih bersarung di tubuhnya. Serta merta mengalir laju air mata membasahi pipi. Tidak pernah terduga kesudahan hidupnya berakhir seperti ini. Hidup bersama-sama insan yang tidak mungkin mencintai nya dan sentiasa akan berdendam dengannya membuatkan Suhaili berasa seperti hendak lari dari dunia ini.

"Aku terima nikah Siti Nur Suhaili binti Ahmad Fadli dengan mas kahwinnya rm80 tunai " . Dengan sekali lafaz, Wan Nor Razlan bin Wan Zafril sah menjadi suami kepada Suhaili. Tetamu yang hadir menadah tangan memanjatkan doa kesyukuran kepada mempelai. Suhaili terus menitiskan air mata dan sesekali diseka air mata yang jatuh supaya tidak terlalu ketara. Dadanya semakin berdegup kencang tatkala Razlan menghampirinya untuk menyarungkan cincin bagi upacara pembatalan air sembahyang. Razlan merenung tajam ke arah Suhaili sebelum dahi Suhaili dikucup.

"Kau tidak akan hidup bahagia", bisik Razlan di telinga Suhaili. Itulah kata-kata terakhir yang didengar dari mulut Razlan selepas dia bergelar isteri. Selesai sahaja majlis perkahwinan, Razlan terus meminta izin untuk membawa Suhaili ke apartmentnya sendiri dengan alasan mahu memulakan alam rumahtangga. Mama dan papa Suhaili yang tidak mengetahui peristiwa hitam antara mereke terus merestui dengan harapan puteri kesayangan mereka akan hidup bahagia. Tiba sahaja di apartment Suhaili ditinggalkan keseorangan tanpa sebarang pesan dan kata.

Suhaili tersentak dari lamunan apabila terdengar bunyi kereta.

"Mungkin dia dah balik", bisik hati Suhaili. Suhaili terus berlari ke katil dan pura-pura melelapkan mata. Suhaili mendengar bunyi pintu dikuak. Hati Suhaili semakin berdebar-debar. Setiap langkah yang semakin hampir dirasakan seperti malaikat Izrail yang akan menarik nyawanya pada bila-bila masa.

"Woi perempuan! bangun ! Aku cakap bangun!! ", bentak Razlan dengan suara yang meninggi. Suhaili masih mematikan diri seolah-olah tidak mendengar teriakan dari Razlan. Hilang kesabaran Razlan lalu menarik rambut Suhaili sehingga Suhaili terjelepok di atas lantai. Pinggang Suhaili berasa sakit.

" Kau nak apa dari aku Razlan? Kenapa kau buat aku macam ni? Kenapa kau kahwin dengan aku sedangkan kau tahu aku benci dengan kau ? ", Suhaili memulakan pertanyaan dengan harapan Razlan dapat berkomunikasi dengan cara yang lembut.

"Kau tanya aku nak apa?", Razlan membalas sambil menarik rambut Suhaili. Suhaili merasakan seluruh kepala dan lehernya sakit akibat dari perbuatan Razlan. Suhaili meraung sambil menahan kesakitan. " Kau tahu aku nak apa? Aku nak balas dendam pada kau. Aku nak kau rasakan macam mana rasanya bila kau jatuhkan airmuka aku depan kawan-kawan aku. Hey pompuan, kau jangan pikir kau bagus! Sekarang aku boleh buat apa yang aku suka pada kau!", Razlan melepaskan segala yang terbuku di dada. Razlan tidak mungkin akan melupakan maruah yang tercalar gara-gara perempuan bernama Siti Nur Suhaili. Bermacam-macam cara yang dilakukan untuk mendapatkan Suhaili dan akhirnya dia berjaya dengan taktik kotornya sendiri.

Bersambung.........

Sunday, November 21, 2010

Ikan oooo ikan

30 October 201

Sebelum tibanya waktu malam, petang tu ade mesej masuk kat tipon aku. Tut..tut.( bunyi mesej) konon-kononlah bunyi macam nie. Hahaha.. Ada akak sayang aku mesej ajak pergi makan ikan bakar. Best nyer. Aku pun tanpa nak pikir panjang2 terus jer setuju lah. Tak kan nak tolak plak owg nak belanja kan. Aku datang makan jer.


Best lah time nie. Sempoi jer aku rasa. Aku rasa first time aku gi makan ikan bakar. Kolot kan aku nie. Tapi nie lah kenyataan nyer. Aku pun tak adalah teruja sangat tapi bila dah ade owg ajak jgn lh jual mahal kan. Rezeki jangan di tolak. Tapi kalau ade yang ajak swuh blanjer ikan bakar, tu memang wajib untuk aku tolak. HAhahahaha..


Ntuh bila lah agak nya aku dapat outing macam nie lagi dgn kawan2 aku plak. Nak tggu reunion pun lambat lagi. Adoi.. Terima kasih kat akak yang belanja aku makan ikan bakar nie k. Antara menu-menu yang aku ingat ;
  • Ikan bakar
  • Ikan tiga rasa
  • Kerang rebus
  • Sotong goreng tepung
Nyum2.. sedap oooooooooooooooo

Di pagi Aidiladha

Aidiladha tahun nie sambut ala kadar jer. Dan macam biasa tiap-tiap pagi raya kitaorang akan pergi wakaf menziarahi kubur nenek dan kubur yang tersayang, arwah abang aku yang meninggal dua tahun lepas. Macam biasalah pagi-pagi mak dah kejut nak gi wakaf pagi. Aku dah bangun pagi sempat gak aku tidur balik. Hahaha.. Aku bangun tengok mak aku dah siapkan bunga untuk taburkan atas kubur nanti.

Sebelum pergi kubur aku tanya pada akak aku boleh ke ambil gambar masa kat kubur nanti. Akak aku cakap dia pun x thu. Tapi aku ambil jer buat kenangan dalam blog aku ni. Sekurang-kurang nyer setiap saat aku kat mana pun aku dapat tengok kubur arwah.


Baru habis bacaan Yasin.




Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah...



Rumput "kapet" nie memang ditanam atas kubur arwah. So kena dijaga. Kalau panjang tu kena lh kemas kan. Xde lah nampak macam kubur yang x dijaga. Sekarang nie mak dah ok. Dah boleh terima qada' dan qadar. Mula-mula dulu memang kesian jugak tgk. Maklumlah anak yang dia kandung, yang dia jaga, yang dia susukan, dah pergi tinggalkan kitaorang smua. Bukan untuk sehari dua tetapi untuk selama-lamanya. Tapi ini lah yang dikatakan dunia hanya sementara. Akhirat yang kekal abadi..


Yang nie adalah antara aktiviti wajib yang akan dilakukan sebelum masuk kereta and balik rumah. Tanah melekat di selipar lorh. Hahaha..

Saturday, November 20, 2010

Tasik Ayer Keroh

20 November

Sekarang nie nak cerita and post kn sikit gambar2 yang aku amk mase kt tasik ayer keroh plak. Our second destination lepas balik dari pengkalan balak. Hehehe.. Best ooo satu ari merayau. Tapi dengan family jer k. Family yg penting..


Bru tiba kt tasik ayer keroh. Ambil mood bergambar. Hahaha

Nie nk komen ape nie. Mcm nie punyer gaya tido pun ade. Aku pun blur tgk. Tapi dh dia selesa mcm tu..Aku nk masuk kn dlm dashboard jer sbnr nyer ank jepun nie.Tp comel sgt.

Gmbr nie ckup men pyah lg aku nk amik. Kena pakse dulu bru nk brgambar dgn aku. Ceh.. Nasib ar korang nie sister2 aku. Otai2 aku.. Huhu

Best sekali-sekala cycling mcm nie dgn family. Xde lh membazir mase aku dgn wat benda2 x berfaedah.Hehehe.. Mak sokong x apa ank mak ckp nie ^_^. Tapi yg sengsaranya aku kena bwk demok. HUHU

Ye lh qin. KO je lh yg nk brgmbr. Xpyh bg owg len. Bile lg nk lepas gian brgmbr byk2. Kan syg kan.. :D

Agk korang bile agk nyer aku dapat merasa dukung ank sendiri. Tetttt.. dh! xpayah nk pk lg.Mase utk brfikir dh abx. Hahaha..

Aku geram dgn jari kt blakang tu. Bru aku nk pose.. Hahaha.. Cembru tol kau dgn akak mu nie yer dik.. ^_^

My family.. LOve u all..

Comel kn dak jepun nie.. :D

Best lh korang nek basikal free. Ade owg blnjer.. Hehe

Lepas tired jap. Muke dh peluh2. Nasib x nmpk sgt.

Mase kecik2 xpuas men papan longsor.Sekarang lh masa nya.. Iyahhhh... :D